Alla bilder på bloggen är privata och får självklart inte användas av någon annan.

Hittar du något mönster som du vill använda så se till att länka till rätt källa.



Tack för visad respekt

leaS har också en hemsida - leasef.se och en facebooksida - leaS


måndag 7 maj 2012

Projekt fjärilsbokmärken

12 st fjärilsbokmärken är virkade, monterade och packning har påbörjats. Fjärilsprojektet har gått i lås...... Fortsättning följer.......




Nu kärra vänner behöver jag ER hjälp!!! Fjärilsbokmärkena kommer att finnas till försäljning hos Old and White till stöd för EB from 9/5.


Stöd personer med sjukdomen EB (Epidermolysis Bullosa).

   När jag såg Natalie och hennes familj på TV blev jag djupt berörd över deras historia. Natalie är ett av få ”fjärilsbarn”. Minsta lilla tryck eller skav orsakar blåsor och sår på hennes kropp.

Min tanke var direkt, vad kan jag göra för att bidra med något för dessa barn med hud skör som en fjärilsvinge? Eftersom jag är mycket förtjust i att virka så blev det ett fjärilsbokmärke.
   För att kunna genomföra det här behöver jag Din hjälp! Jag virkar bokmärken som jag säljer till Dig för 50 kr. 45 kr går direkt till EB föreningen och 5 kr till material.


Vill du läsa mera om sjukdomen och Natalie kan du göra det på nedanstående sidor:

Fjärilarna finns hos Old and White i Billdal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar